LVD 2-3399 Inspektion av bränslesystem/ Lycoming Fuel Injector Slangar

Senast uppdaterad onsdag, 09 januari 2013

Denna LVD bygger på en tidigare utgiven och nu reviderad FAA AD. Gäller bränsleinsprutade Lycoming motorer. Se mer i LVD'n för berörda modeller.

Inspektion av slangar mellan injektorer och manifold ska göras räknat från och med  13 Januari 2012:

A) Om du kan verifiera att någon av nedan listade SB's och för din motor gällande är utförd, gäller att repetetiv inspektion ska göras: var 100:e timme, varje motoroverhaul samt varje gång demontering/ anslutning eller (om-) klammning av bränsleledning har gjorts.

B) Om du INTE kan verifiera att någon av nedan listade SB's och för din motor gällande är utförd, gäller att inspektion enligt Lycoming Engines MSB 342F (June 4, 2010) ska göras inom 50 timmar räknat från och med 13 januari 2012 och sedan repetetivt med intervall enligt ovan.

SB's:

Textron Lycoming MSB No. 342 (March 24, 1972)

Textron Lycoming MSB No. 342A (May 26, 1992)

Textron Lycoming MSB No. 342B (October 22, 1993), Supplement No. 1 till MSB No. 342B (April 27, 1999)

Textron Lycoming MSB No. 342C (April 28, 2000)

Textron Lycoming MSB No. 342D (July 10, 2001)

Lycoming Engines MSB No. 342E (May 18, 2004) 

Lycoming Engines MSB 342F (June 4, 2010)

 

LVD 2-3399:

Sök på LVD: http://lvdsad.transportstyrelsen.se/BASIS/lvdsad/lvdext/lvd/sf 

2017 LVD 2-3399 Inspektion av bränslesystem/ Lycoming Fuel Injector Slangar.